100%

חברות המעוניינות להירשם לשנה הבאה לחצו כאן ←

יומן מסע: עושה את מה שאני אוהבת, אוהבת את מה שאני עושה

מאת: יאנה פרינץ (21.01.2016)

הגעתי לקו הסיום.

התחלתי בתור צעירונת פעורת פה ועיינים, שיושבת בישיבות עם קליברים בתחום ותוהה אם אני צופה בפרק של "מד מן" או באמת רואה ישיבת קריאייטיב ואסטרטגיה אמיתיות מול עיניי. פעם חשבתי שמרק זה רק מרק. שוקולד זה יאמי אבל עדיין שוקולד. היום אני מבינה שמאחורי כל מוצר יש עולם ומלואו שבו אנשים יורקים דם, צבע ופרינט כדי לגרום לנו להבין שזה ה-דבר.

בשלב הבא של היציאה מהשוקיסטיות לקחתי חלק בפרוייקט הכנת הפלטפורמות הדיגטליות ל-2016. הרי יוניליוור היא מעצמה שחולשת על מותגים כמו דאב, אקס, קליק, בייגל בייגל, גלידות שטראוס ועוד. דרך הפרוייקט אפשר לומר שאם המותגים היו בני אדם, למדתי להכיר מיהם, מהו עולמם, איך מדברים בשפה שלהם, ופונים לצרכן שלהם.

יוניליוור באמת מחפשת לגייס אליה חבר'ה צעירים, איכותיים, ומבריקים עם תואר ראשון שעוד לא ניתן להם הצ'אנס להתנסות בעולם האמיתי. אז חוץ מהלידרס כמובן, יוניליוור בנתה תוכנית ממש שווה בדיוק בשביל זה שנקראת UFLP- שממש עכשיו ההרשמה אליה נמצאת בעיצומה!

בהתמחות שלי, כדי ללמוד מהטובים ביותר במחלקת השיווק, התלוויתי ל"יום בחיי" מנהלת קטגוריית השוקולד, חגית "קליק" מנדס, האישה והעצמה שבתלתלים- הכרתי ג'דאית אמיתית שמחזיקה ביזנס ענק בכף ידה, ועושה לו בצפר. שרותמת מותג בועט כמו קליק, ומניפה אותו למעלה לאן שרק הדמיון לוקח. ושלה בהחלט עובד שעות נוספות. היא עושה הכל: מלנהל תקציבי ענק ולעמוד ביעדים כספיים של החברה, דרך שמירה על חיבור לצרכן והכרות איתו בעזרת שפה תקשורתית צעירה, הומוריסטית ומשוגעת, ועד לפיתוח חדשני של מוצרים בשוקולד (כל מה שאתם חולמים בלילה ואומרים "בואנה, את זה חייב להמציא בקליק!"- גם בזה היא נוגעת). בקיצור, חגורה שחורה בקראטה שיווקי.

השוס האמיתי היה כשחגית לקחה אותי לקבוצות מיקוד של קליק. זה כמו לשבת מאחורי הקלעים של בית "האח הגדול" מאחורי מראה כפולה, ופשוט לצפות במה אנשים שונים חושבים על המותג שלך, מבלי לראות אותך. זה בעצם אחת ההצצות המעמיקות, המעניינות והכי קרובות בין מנהל המותג, לבין הצרכן שלו. הייתי יכולה להיתקע שם כמה ימים, בכיף.

וכעת רבותיי, הרשו לי לנפץ מיתוס קבל עם ועדה- במוקד שירות הלקוחות של יוניליוור לא תענה פקידה אפרורית שבמקרה הטוב תתן לכם אספקת גלידות לכל החיים ובמקרה הרע תדחוף את בקשתכם לתוך שק מכתבים שנערמו ומעולם לא נענו. מסתבר שאנשים שמתקשרים למוקד מקבלים שירות לא פחות מיוצא מן הכלל. שירלי קמפבל מנהלת המוקד מנצחת על צוות של חבר'ה צעירים, תוססים, שנותנים מענה מהיר עם גישה חיובית וימבה סבלנות ל-8 שעות רצופות מדי יום של קושיות, בקשות, הצעות למוצרים, ותלונות (רחמנא ליצלן).

הפנים של מותגי יוניליוור בתקשורת הם תוצאה של שיתוף פעולה ארוך שנים עם משרדי פרסום מובילים. בבאומן בר ריבנאי (אם אין דניס לי, מי לי?!), גיליתי משרד נטול פוזה ואפוף אווירה משפחתית, שפורץ את גבולות הגדרת התפקידים הסטנדרטים במשרד, ודוחף חזק במבערים שכולם ישתכללו ויעברו את תהליך הדיגיטליזציה של עולם הפרסום. ואם כבר דיגיטל, ביליתי יום במשרד הפרסום שבעורקיו זורמת נשמה דיגיטלית- Great. כשמם כן הם- אדירים. פלנינג משוכלל, אצבע חמה על טרנדים במובייל ורשת, מקום של כבוד למחלקת התוכן והמדיה החברתית, ומחלקת פרפורמנס חדשנית. הרגשתי שנכנסתי לשם טמגוצ'י ויצאתי רובוטריקית.

לא יכלתי לסכם את התקופה שלי ביוניליוור בצורה יותר טובה מה-Dove Day. במסגרת התוכנית "בעד עצמי" של Dove, יונתן פיאטרה, מנהל קטגוריית הסבונים, כינס מנהלי מחלקות שונות ביוניליוור במתנ"ס כדי לערוך פעילות קהילתית בנושא דימוי עצמי לחונכים בשנת שירות שיעבירו את הפעילות הלאה לחניכים שלהם. פעילות קטנה, עם אפקט גדול. וזה בדיוק המהות של יוניליוור. כל אחד מהמוצרים שלהם הוא כביכול אחד מוצר אחד "קטן", שיושב על המדף. אתה רגיל תמיד לקחת אותו. אבל מאחורי כל אחד מהברנדים, מושקעת מחשבה אדירה כדי להפוך אותו למותג עם אופי ותוכן ממגנט, אג'נדה חברתית, שיתרום לקיימות... וכשעוד 2 מיליארד אנשים כמוך בעולם קונים את המוצרים שלהם, משם מגיע השינוי האמיתי. היה נשמע לי יומרני בהתחלה, אבל נגעתי בעולם של יוניליוור והיום אני מבינה מה זה אומר שיוניליוור הופכים את העולם למקום טוב יותר. מה שבטוח, בזכותם אני הפכתי לבנאדם טוב יותר, שיכול להגיד בלב שלם: אני עושה בחיים את מה שאני אוהבת, ואוהבת את מה שאני עושה.

הוסף תגובה
חובה להוסיף שם על מנת להגיב
חובה להוסיף כותרת על מנת להגיב

* פרסום התגובה הינו שיקול בלעדי של מנהלי האתר, תגובות בעלות תוכן בלתי הולם לשיקולי המערכת לא יפורסמו.

תגובות (1 סה״כ)

מנהל

0

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן

×

תגובתך התקבלה בהצלחה

מנהל יבחן את תגובתך בהקדם והיא תפורסם בהתאם לשיקולי המערכת, המשך גלישה נעימה!

×

בקשתך נשלחה בהצלחה.

אנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי!

×

פרטיך נרשמו בהצלחה

ניצור עימך קשר בהקדם האפשרי.

×

שגיאה

שגיאה

×

פרוייקט The Leaders מציע לחברות נוספות, מובילות, לקחת חלק בפרוייקט ולהציע התנסות מעשית לאחד הסטודנטים המצוינים של המסלול האקדמי המכללה למנהל. במידה והחברה שאת/ה מייצג/ת מעוניינת לקחת חלק בפרוייקט, אנא מלא/י את הפרטים הבאים וניצור איתך קשר בהקדם.

חברות המעוניינות להירשם לפרוייקט של שנה הבאה:

×