100%

חברות המעוניינות להירשם לשנה הבאה לחצו כאן ←

מאת: יאנה פרינץ (06.01.2016)

בלונה פארק של יוניליוור יש הרבה מתקנים: תקשורת, שיווק, יח"צ, פרסום, מכירות, מחקר, מדיה, מפעלים. אני במרוץ מטורף להספיק את כולם ב-3 חודשים, והשעון מתקתק לאחור. המתקן הראשון היה מפעל קליק&בייגל בייגל בצפת שם ראיתי דיונים סודיים על פיתוחים חדשים ומגניבים של המוצרים, שיוניליוור מקפידים לעשות אחת לחודש כדי תמיד להיות צעד אחד לפני כולם. במפעל עצמו, בשם הסטריליות נתבקשתי ללבוש חלוק לבן וכובע רחצה ולאמץ בעצם לוק של רוקחת תרופות. כשחלפתי על פני מכונות הענק של הבייגלה וחדרי מסת השוקולד, טעמתי כל ממתק שנתקל בדרכי רק למקרה שמחר זה סוף העולם ולא אטעם יותר חטיפים בחיי. אבל אז משהו מיוחד קרה. הבחנתי בעובדים מכל המינים: סבתא תימניה, צעירים ישראלים, אמהות מוסלמיות, ועולים חדשים. כששאלתי למה כל-כך הרבה אנשים עובדים במפעל כשבפירוש אלו עבודות שכיום לרוב מתבצעות על ידי מכונות, נעניתי בתשובה הפשוטה: "כדי שיהיה לאנשים פה עבודה". לבי התקווצ'ץ'. במסגרת תוכנית הקיימות של החברה, יוניליוור שמה לה כמטרה להיות חלק מהקהילות בה היא פועלת ולתרום לחברה ולכלכלה המקומית..

את מתקן הבינלאומיות ביוניליוור חוויתי דרך ביקורים מהמטה העולמי. סנג'יב קאקאר, מנהל האזור שאליו משתייכת ישראל, הגיע לארץ והבילד אפ לביקור שלו היה מטורף. כשלחדר נכנס אדם צנוע ושליו למראה, וכל החדר הרועש והגועש לפתע משתתק- אתה לומד להבין את העצמה שבשקט. את הכח שבמילים. את הכריזמה שבשפת הגוף הלא מתאמצת. כנראה שזו הדרך האמיתית להקסים את ההמונים, ולרתום את הטובים ביותר לשורותיך. בנוסף, פגשתי את קרוליין, מדריכה מוכשרת שהטיסו לארץ מחברת הייעוץ האסטרטגי של יוניליוור בלונדון במסגרת סדנת A.R.T (מתודולוגיית התקשורת של יוניליוור בכל העולם) כדי להשביח את היצירתיות של מחלקת השיווק ומשרדי הפרסום שלה. יוניליוור ממש משקיעה בחומר הגלם האנושי שבמערכת. הסדנה שיוניליוור ארגנה שמה PAUSE על העבודה השוטפת ליום וחצי (שזה כמו שנתיים בעולם השיווק הדינמי) מסיבה חשובה. לפעמים אחרי תקופה שאתה עסוק במרתון אינטנסיבי אחרי מטרות, אתה שוכח לעצור ולהריח את הפרחים מסביב. וזה בדיוק מה שהסדנה ניסתה לגרום לכולם לעשות. לפתוח את הראש, לחשוב מחוץ לקוביה ההונגרית, להכיר פורמט חדש והרבה יותר אפקטיבי כדי ליצור בריף לקוח שהוא און דה ספוט. בקבוצות קטנות ומעורבות, עבדנו על פיצוח בריף של המותגים המקומיים והבינלאומיים. אפשר היה לראות איך לכולם נפתחות הצ'אקרות הקריאייטיביות, וזה פשוט עבד. האסימונים נפלו, הבריף שוכלל ופוצח, הקסם קרה.

בנוסף לכל אלו, עליתי על מתקני הפרסום. ב"סקטורס", משרד פרסום של המגזר הערבי והרוסי, שתינו כוס קפה עם לימון לחיי הדו-קיום וגיליתי כמה למגזר יחסית "קטן" בעולם הפרסום, יש כח גדול שאין מצב כפרסומאים להתעלם ממנו. באנקונדת הפרסום McCANN Tel Aviv נחשפתי ל-7 קומות מפוצצות בכישרונות שנבחרו בפינצטה ויהלומים שלוטשו במצ'טה- מדיה, ארט, קופי, תקציבאות. וואוו בריבוע. הספקתי לעבור גם הדרכה של ליטל שמואלי, חיית יח"צ מבית יפה אפרתי (משרד יח"צ מוביל), להתלוות ליום בחיי עדן שמואלי, מנהל קטגוריית הדאודורנטים הבינלאומית ושפיץ חוד, ולעבוד על פרויקטים משלי (עליהם אספר בבלוג הבא). וזה היה הלונה פארק על קצה המזלג.

מכירים את זה שאחרי שעליתם על כל המתקנים יש לכם מן סחרחורת מטורפת? אז ככה אני מרגישה עכשיו. כמעט מדי יום אני רואה, טועמת, שומעת וחווה דברים חדשים שאת כולם אני רוצה לזכור. אני רושמת במחברת בקצב של אלפיים מילים בשנייה, המוח שלי הופך מספוג מידע לבקבוק קולה שזרקו לתוכו מנטוס. בום. מתפוצץ מהשראה, יצירתיות, ורעיונות מטורפים על לאן עולם השיווק והפרסום מתקדם. טווח המקצועות בתחום כל-כך רחב ומגוון, וכולם חייבים לשתף פעולה כדי שהמותג יצליח, שאנשי השיווק כל היום מזגזגים. השיווק זקוק לפרסום, נעזר ביח"צ, מתייעץ עם איש מדיה, דורש מחקר, תלוי בשרשרת אספקה. מצד אחד מבין נתונים כלכליים, מנתח גרפים, ומכוון לאחוזי צמיחה, ומצד שני עולה על אסטרטגיות קריאייטיביות ובוחר בקפידה פלטפורמות פרסום חדשות. אנשי שיווק הם מולטי-טאסקרים מטורפים, כנראה שהם באמת סופר-טאנלטים. תקראו לי משוגעת אם תרצו כי בעיניי זה מדליק, אבל כנראה ששיווק זה השריטה הטובה שלי.

יאנה פרינץ

הוסף תגובה
חובה להוסיף שם על מנת להגיב
חובה להוסיף כותרת על מנת להגיב

* פרסום התגובה הינו שיקול בלעדי של מנהלי האתר, תגובות בעלות תוכן בלתי הולם לשיקולי המערכת לא יפורסמו.

תגובות (0 סה״כ)

×

תגובתך התקבלה בהצלחה

מנהל יבחן את תגובתך בהקדם והיא תפורסם בהתאם לשיקולי המערכת, המשך גלישה נעימה!

×

בקשתך נשלחה בהצלחה.

אנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי!

×

פרטיך נרשמו בהצלחה

ניצור עימך קשר בהקדם האפשרי.

×

שגיאה

שגיאה

×

פרוייקט The Leaders מציע לחברות נוספות, מובילות, לקחת חלק בפרוייקט ולהציע התנסות מעשית לאחד הסטודנטים המצוינים של המסלול האקדמי המכללה למנהל. במידה והחברה שאת/ה מייצג/ת מעוניינת לקחת חלק בפרוייקט, אנא מלא/י את הפרטים הבאים וניצור איתך קשר בהקדם.

חברות המעוניינות להירשם לפרוייקט של שנה הבאה:

×