מאת: ברק הלימי (13.12.2015)
נכון שתמיד אנחנו מתכננים את הרגע הזה שמישהו יתקשר אלינו ויבשר שזכינו במשהו? וכל הזמן הזה אתה רק מדמיין באיזה מקום בדיוק הבשורה המשמחת תתפוס אותך ואתה כבר משנן בראש את התסריט לפרטי פרטים המפרט כיצד בהתלהבות מצד אחד אך באיפוק וקוליות מצד שני. ואז, בדיוק באמצע פקק תנועה עם אלפי אזרחי ישראל שצופרים, מקללים וחותכים בלי לאותת גם יחד, אתה מקבל את השיחה שכל-כך חיכית לה ובקושי רב מצליח לשרבב את ה׳תודה רבה׳ הרגוע והמאופק הזה שכל-כך הרבה זמן התאמנת עליו ושבעצם כל מה שבא לך זה להחליק כיפים עם כל הנהגים העצבניים שלידך. וכן, כך בדיוק הודיעו לי שנבחרתי להיות חלק מפרויקט ה׳לידרס׳ של המכללה למנהל, במהלכו אתמחה ב׳טוויסטד׳ - משרד פרסום עם נשמה דיגיטלית.
קשה לי להניח את האצבע על הגיל המדויק בו התפתח אצלי העניין בתחום הפרסום. אני רק זוכר שבכל פעם שישבתי עם המשפחה או החברים סביב הטלוויזיה (זוכרים שפעם לכולם הייתה רק טלוויזיה אחת בבית?) והתכנית הייתה יוצאת להפסקת פרסומות, כולם ניצלו את הזמן הזה ללכת שירותים, ורק לי היה מן הרגל מגונה שכזה לצפות בכל מקבץ הפרסומות מתחילתו ועד סופו בזמן שאני מנסה להמציא להן רעיונות מגניבים משלי. מאז מקבץ הפרסומות הראשון שלי חלפו כבר כמה שנים וההרגל המגונה הזה החמיר ובעצם הוביל אותי להחלטה כי עולם התקשורת יהיה זה שארצה לעסוק בו בעתיד, וכאן נרשמתי ללימודי תואר בתקשורת במכללה למנהל.
והנה היום הראשון להתמחות סופסוף הגיע, והכל מתנקז לרגע הזה בו אני נכנס לראשונה דרך הדלת של משרד פרסום אמיתי, עם פרסומאים אמיתיים ועם לקוחות ותקציבים אמיתיים ועם…טוב הבנתם את הרעיון. בין ההכרות הראשונית שערכתי עם המשרד ומנהליו - קרן, אלון ואייל, לבין הצצה חטופה במדף המלא בפרסי ׳קקטוס הזהב׳, שזהו הפרס הנחשב ביותר בעולם הפרסום הישראלי. הספקתי כבר בשעות הראשונות שלי במשרד לבחשף לשילובים המדהימים שאפשר לקיים בין טכנולוגיה ופרסום בסינרגיה מושלמת, מודל חדש בו הפרסום מתמקד בתוצאות ממשיות, השתתפות בפגישות והובלת קמפיינים דיגיטליים משלב לידתם.
עוד בשבוע הראשון שלי במשרד הבחנתי שאני מוקף סביבי אנשי פרסום מגובשים אשר חיים ונושמים דיגיטל, ומשתדלים כל הזמן למתוח את הגבולות הידועים של הרשת עד לקצה ואז עוד קצת, ואם לסכם זאת במשפט אחד: להבין כי הדיגיטל הוא אינו עוד כלי משלים בפרסום - אלא הפרסום עצמו. כאן כבר הייתי בטוח לגמריי שהגעתי למקום הנכון ביותר בשבילי כדי להתפתח ולרכוש את הכלים שיאפשרו לי להשתלב בתעשייה בצורה החלקה בצעד הראשון שלי בעולם הפרסום הישראלי.
עד הפעם הבאה, ברק.